Egy hétvége Szlovéniában

Szeptemberben beszéltük Tomival, a barátommal, hogy kéne már egy kirándulós, pihenős hétvége. Bleddel már viszonylag rég óta szemeztünk, úgyhogy meg is lett a terv: október 26-29, Bled. Nagyon izgatott voltam, ugyanis az őszi fák köztudottan a kedvenceim, kirándulni meg amúgy is imádok.

Flixbusszal mentünk Budapestről egészen Ljubljanáig 6 órán keresztül, majd onnan már egy helyi busszal utaztunk tovább Bled városáig. A Flixbuszról röviden annyit, hogy kimondottan kényelmesek az ülések, van a buszon konnektor (minden sorban az ülések alatt) és wc is. Ezen kívül wifi is akad a buszon, bár ez korlátozva van, és mivel mi nem használtuk, erről nem tudok nyilatkozni .

A Flixbusz az Ljubljana AP állomáson tesz ki (AP=buszpályaudvar), ami szuper, ugyanis innen indul az Alptour busz is, csak picit kellett odébb menni, illetve mi még a pénztárnál megvettük gyorsan a jegyünket. Árakról majd a végén írok.  Ezek a buszok csak óránként járnak, és nem Bled a végállomásuk, érdemes figyelni az útvonalat menet közben a Maps.me mobilalkalmazás segítségével (kedvenc utazós app) vagy a Google térképen. Nincsenek ezen a vonalon felkészülve a turistákra, úgyhogy se angol felirat, se semmi tájékoztatás nincsen. A honlapjukon tájékozódtunk egyébként az árakról és a menetrendről is: https://www.alpetour.si/en/public-transport/bus-schedule-browser/

Szállásunkat az Airbnb honlapján keresztül foglaltuk, neve: Perfect stay Bled. Itt nem egy saját lakást, hanem csak egy szobát kapsz, cserébe azonban mindezt kedvező áron. A tulaj kedves és vendégszerető, a ház tágas, tiszta, és egészen szép is. Ami pedig külön öröm, hogy a tó mindösszesen 10-15 perc sétányira, a Bled Union buszmegálló még ennél is közelebb van.
Kedvezmény az Airbnb-hez: https://www.airbnb.hu/c/fannil102?currency=HUF

A szombati napunkat a Bledi-tó körbesétálásával töltöttük, ez kb. 1,5-2 órát vett igénybe, mindenképp megéri. Az időjárás nekünk nem kedvezett, így napsütés helyett esőt kaptunk, de ennek is megvan az előnye: kevés turista. Én személy szerint nem vágytam a tipikus turistás behajókázásra a tó közepén lévő templomhoz, szerintünk ez kihagyható.
Azonban a szintén erősen promotált bledi krémest még mi is megkóstoltuk. Egyedüli kis eltérés talán, hogy a miénkkel ellentétben, az ő krémesük a madártej ízére emlékeztet. Mi itt voltunk: Slaščičarna Zima és ár-érték arányban kiváló.

Vasárnap a Bohinj-tóhoz buszoztunk el, ahová szintén az Alptour busz vitt minket a Bled Union megállóból. Ez kb. egy 40 perces út, végig a gyönyörű hegyek között. A tó pedig maga a csoda. Tényleg. Kevésbé reklámozott, éppen ezért elhagyatottabb is (persze ehhez az eső is közrejátszott) és sokkal szebb. Megéri elmenni, sőt akár ott megszállni is.
Erre a napra még terveztük, hogy felmegyünk a Vogel hegyre, azonban ezt az időjárás miatt egyelőre kihagytuk. Egyébként felvonóval lehet felmenni egy bizonyos magasságig, majd onnan gyalog tovább. Honlapon érdemes tájékozódni a webkamerák segítségével, hogy milyenek a látási viszonyok: http://www.vogel.si/summer/prices-and-info

Hétfőn már csak arra volt időnk, hogy összepakoljunk, és elbúcsúzzunk Bledtől. Szép hétvégénk volt még az időjárás ellenére is, és egyáltalán nem volt rohanós. Egy hétvégi programnak kiváló volt ez a két város, azonban kirándulni később még visszatérnénk.

És akkor a mocskos anyagiak...:

• Flixbusz jegy Bp-Ljubljana-Bp: 9.000 Ft
  • Ljubljana-Bled-Ljubljana: 12,6 € (kb. 4.000 Ft)
  • Szállás: 10.000 Ft (3 éjszaka) DE erre még jött az adó, ami 1,5 €/fő/éj
  • Bled-Bohinj-Bled: 8,2 € (kb. 2.300 Ft)
  • Felvonó: 17 € (kb. 5.500 Ft) - ez nekünk ugye kimaradt
  • MIRELIT PIZZA 1,49 € !!! - ezt muszáj volt beletenni, életünk legjobb mirelit pizzája, melynek lelőhelye a Mercator bolt (saját márkás termék) #budgettravel
  • A sütink árára nem emlékszem sajnos pontosan, de összesen a cappuccino-val együtt ketten 6 €-t fizettünk
  • (Minden kaját a Mercatorban vettünk, elég nagy a választék, sosem költöttünk sokat)