Párizs - La vie est belle

Idén nyáron Tomival Párizsba látogattunk el, és bár azóta eltelt egy kis idő, a szorgos tervezésemnek köszönhetően sok jegyzetem van.

Ryanair-rel mentünk és júniusban fejenként kb. 20 ezer Ft-ból meg is volt a repjegyünk oda-vissza. Rögtön az elején mondanám, hogy a Ryanair a Beauvais reptérre érkezik, ami igencsak messze van Párizs belvárosától és az egyetlen megoldás a drága (32 euró a retúr jegy), kifejezetten turistáknak fenntartott shuttle busz. Legalábbis én hosszas keresgélés után se találtam sehol egy alternatív útvonalat.

A szállásunkat Airbnb-n találtuk, és mivel a belváros számunkra túl drágának bizonyult volna, mi a 3-as körzetben laktunk. Ez pont annyira volt messze mindentől, hogy kellően olcsó volt, viszont a bejutás még innen is egyszerű volt és mindösszesen kb. 30 percet vett igénybe a RER A hév/vonat segítségével. Sajnos már nem kiadó a hely, így linket nem tudok berakni, de azért azt elmondom, hogy a TELJES LAKÁSÉRT (studió lakás, szóval nagyon pici volt) 18500 Ft-ot fizettünk 3 éjszakára összesen. Ez az ár azért annyi, amennyi, mert lejött belőle 10 ezer Ft, azáltal, hogy én meghívtam Tomit az Airbnb-re és amikor ő is regisztrált a meghívón keresztül, kapott kupont. PRO TIPP: a rendszer kijátszható! Új e-mail címet kell csinálni és így mindig új felhasználóként lehet jelen lenni. (Következő úticélunk Izrael, és be is vetettük a trükköt.)Link a kedvezményhez: https://www.airbnb.hu/c/fannil102?currency=HUF

1. nap
A reptérre megérkezve megvettük a retúr shuttle buszjegyeket, majd egy 40-60 perces utazás után megérkeztünk a Porte Malliot buszmegállóhoz. Innen metróval el lehet jutni bárhová igazából. Mi azzal kezdtük, hogy megvettük az utazáshoz szükséges jegyeket. Aznap vasárnap volt, amikor is 4 euróért lehet venni korlátlan (diák!) jegyet. A többi napon az 1,9 eurós jegyekkel kellett beérnünk, ami 10-es csomagban csak 14,9 euró. Mi mondjuk igazán keveset metróztunk,viszont annál többet sétáltunk.
Viszonylag korán érkeztünk és spórolva az idővel, na meg a pénzzel, csomagmegőrzőbe raktuk csomagjainkat 6 euróért. Rengetek ilyen helyet találni, ahol online lehet foglalni és fizetni is.
Első állomásunk a csomagmegőrző közelében volt, a Notre Dame. Természetesen hosszú sor fogadott minket, de nem is a hétvégi napra terveztük a bejutást. Egyébként csodálatos épület, kedvenceim a vízköpők.
Innen egészen felsétáltunk a Sacre Coer-hez. Na ez hosszú séta volt és kevésbé érdekes is, de végül a cél elégedettséggel töltött el bennünket. Még egy misét is sikerült kifognunk.
Metróval indultunk vissza a Notre Dame felé, ahonnan újra elindulva megint csak sokat sétáltunk: Saint Chapelle - Pont Neuf - Pont des Arts - Louvre (kívülről egyelőre) - Jardin des Tuileries - Eiffel Torony. Imádtuk. Ez csak a sétálásról szólt és a párizsi életérzésről. Még sötétedés előtt elmentünk a csomagjainkért és találkoztunk szállásadónkkal "otthon".

2. nap
Korán kelés.Irány a Louvre
Hétfő volt (keddenként zárva!), és mi nyitásra érkeztünk a lenti bejárathoz, amit a metróból kijőve lehet megközelíteni. Nagy sor volt, de közel sem akkora, mint a felszínen. A Louvre a 26 éven aluliaknak különösen jó program, hiszen ingyenes. Így a szigorú táskaellenőrzés után már benn is voltunk, indulhatott a móka. Tegyük hozzá mondjuk, hogy az embertömegben kóvályogni nekem kevésbé móka, de éppen ezért (és mert nem volt sok időnk)nem is maradtunk sokat. Számunkra sokkal többet jelentett a Szajna partján sétálgatni az utcazenészeket hallgatva.

Ezen a napon másztuk meg az Eiffel tornyot is (lépcső+lift kombó 5 euró 26 év alatt). Helyszínen vettünk jegyet és igen, kígyózó sorok voltak. Egészen a tetejéig mentünk, de a kilátás szerintem már a 2.-ról is teljesen jó. Ezt a programot azért nem érdemes kihagyni, ha először jártok Párizsban.

Naplemente, sötétedés, majd kigyúlnak a fények. Csodálatos. Ültünk a fűben, francia zenét hallgattunk, és csak néztük az Eiffel tornyot.

3. nap
Ismét koránkelés. Bocsi Tomi ezúton is.
Korán szerettem volna a Trocadéro-hoz érni, amikor még nem özönlik el a turisták. Ez sikerült is, azonban az időjárás ekkor még szürke volt és esős. Ettől eltekintve szép volt, de más időben valószínűleg jobban jártunk volna. Na de az emberek elkerülése érdekében megéri korán kelni!

Ez a nap már csak a sétálgatásról szólt. Megnéztük útközben a Diadalívet is, megebédeltünk a Tuleriák kertjében.

Apropó: a bagett általában csak 1 euró, hatalmas és isteni!!! Pékségek: Le Grenier á pain, Au Paradis du Gourmand

+ Kilátás a képen: Le printemps bevásárló központ (étterem van a legfelső szinten, onnan lehet kikukkantani "illegálisan")

A 4. nap már csak az utazással telt.
Mi szerettük Párizst, és ennyi nap alatt is bejártuk. Persze van, ami kimaradt és szívesen visszatérnénk még több napra csak a hangulat miatt.